onsdag 16 mars 2011

Vad gör jag här egentligen?

Jag insåg precis att jag skulle kunna packa min väska, köpa en biljett någonstans och bara dra iväg. I morgonkväll skulle jag kunna sitta på en bardisk i wherever.

Visst har jag saker här hemma som jag borde göra, men ingen som behöver mig. Jag har varken husdjur eller avkomma som behöver matas och min blomma är död.

För 2 500 kronor får jag en tvåveckors tur-och-returresa till Thailand. Avresa imorgon. Då behöver jag fixa boende och så, men sånt ordnar sig alltid.

Det är en svindlande tanke. Och jag fattar inte varför jag inte kommit på det förrän nu. Tidigare har jag knappt hunnit tänka tanken innan jag avfärdat den och så har det inte blivit av. Nu har jag läst på lite och det finns liksom inga direkta hinder.

Det tre saker som gör att jag inte trycker på den där köpa-knappen just precis i detta ögonblicket:
1. Jag ett projekt på jobbet som jag verkligen borde slutföra nu och inte om två veckor. 
2. Jag har ingen kamera att dokumentera min resa med. 
3. Jag har inga rena kläder.
Men fatta. "Inga rena kläder" ligger på min topp3-lista över saker som förhindrar att jag drar iväg imorgon. Det är ju inte ens en riktig punkt. Så vad gör jag här egentligen?