tisdag 22 mars 2011

iPad 2: "Wife said no"

Världen är skakad. Jag känner att det finns andra som är bättre på att uttrycka sin oro över det. Eller bättre på att oroa sig över annat.

I morse fastnade jag för en helt annan nyhet, eller ja, ett rykte. Jag struntar egentligen i om det är sant eller inte. Det är roligt.

MacRumours skriver:
[Apple's] focus this week has been to troubleshoot all the iPad 2s that customers are returning to the stores.

One iPad came back with a post it note on it that said "Wife said no."

It was escalated as something funny, and two of the VPs got wind of it.

They sent the guy an iPad 2 with a note on it that said "Apple said yes."
Så killen lämnar tillbaka en iPad 2 till Apple. Det enda meddelandet han skickar med är en post-it-lapp med texten "Frun sa nej".

Bara det är roligt. Men ärendet skickas vidare upp i organisationen och kommer tillslut till två chefer skickar killen en gratis iPad 2.

Det enda meddelandet de skickar med är en en post-it-lapp med texten "Apple sa ja".

Så sjukt familjevänligt.

Det här är inte en iPad. Foto menyse.com

Nu hör det till att Apple har blivit så Svensson att jag inte vet vart jag ska ta vägen. De har plockat nörden ur tekniken — och det kanske är vad de allra flesta önskat sig men om gammal nörd gör det mig lite ledsen — och därigenom lyckats skapa perfekta produkter för min farmor.

Visst försöker de upprätthålla någon form av hipsterstatus men de säljer färdiglagad falukorv. God och vällagad falukorv, men likväl falukorv.