tisdag 1 mars 2011

Bil i industriområdet

Jag hittade en bil i industriområdet där jag jobbar. En bil som stod märkligt parkerad.

Jag försökte klura ur hur bilen hamnat där den stod. Det fanns liksom inga märken i snön som tydde på att den åkt upp där. En teori var att den hade blivit upp-plogad, men händer sånt i verkligheten? Eller hade någon lyft upp bilen med en truck?

Jag kom i alla fall fram till att det skulle vara jobbigt att flytta på bilen, speciellt utan hjälp.

Så kom jag tillbaka morgonen därpå och då såg bilen lite annorlunda ut. Som om någon varit där och letat efter något.


Det är så typiskt. Inte nog med att man råkar parkera bilen på en plats där det är svårt att flytta den. Att man dessutom råkar låsa in nycklarna så man måste krossa en ruta för att ta sig in OCH OCH när man väl gör det upptäcker att nycklarna ligger i bagageutrymmet, ja, nej, jag antar att man bara har sånna dagar ibland.