fredag 14 januari 2011

[Konspirationsteorier] Damtoaletten på jobbet

Vi har en damtoalett på jobbet. Dit får jag inte gå. Igår var kvar sent på jobbet och då smög jag in för att se vad som fanns där inne.

Vad är det de försöker dölja egentligen? Vad händer där inne på damtoaletten? Det är frågor som gäckat mig. Som hållit mig vaken om natten.

Tjejer har en förmåga att klumpa ihop sig med varandra när de ska gå på toaletten, speciellt om de fått i sig lite alkohol. Det borde finnas någon formel som beskriver förhållandet mellan tjejers alkoholintag och deras klumpighet. Inte för att vi dricker alkohol på arbetstid, eller det kanske vi gör, men ingen har berättat det för mig i så fall. Tjej-klumps-fenomenet kanske är ett tecken på något annat? De kanske går i samlad trupp för att konspirera?

Jag kom in på toaletten och hittade den här lappen på väggen:
Plötsligt föll allt på plats. Blickarna, kommentarerna, min te-kopp som alltid är borta, de påtvingade fikarasterna, de långa mötena om...saker, mitt skrivbord som alltid stökar till sig, de oregelbundna lunchtiderna. Allt.

Allt är en enda stor konspiration. En uttänkt taktik. En strategi. Och jag faller för den. Varje dag. Men nu har jag scoutat deras strategi. Jag behöver bara hitta ett bra counter. Om jag vet att de kommer att välja sten är det ju dumt om jag kommer där med min sax, jag måste hitta en påse. Frågan är bara vad det kan vara...