torsdag 13 januari 2011

Besök i mekanisk verkstad

Igår besökte jag en mekanisk verkstad. Det var ett stort blått hus fullt av massa stora svarvar, fräsar, hyvlar, borrar och typ andra manliga grejer.

Promenaden dit kändes som att vara med i en actionfilm. Jag föreställde mig soundtracket.
I den mekaniska verkstaden hade de en fin röd stoppknapp. Hade den varit gul hade den förmodligen varit perfekt för att sänka ner en terminator i ett stålbad. Nu var den bara fin. Jag ville trycka på den.

I ett hörn hittade jag en rosa verktygsvagn. Den kändes lite utanför, allt annat i verkstaden hade manligare färger. Som grönt. Eller grått. Eller blått. När jag tänker efter var nog allt antingen grönt, blått eller grått. Förutom stoppknappen. Och den rosa verktygsvagnen.

Och sen fick jag syn på en tjej som matchade den rosa verktygsvagnen.

Emelie sa att det finns sådana bilder i alla mekaniska verkstäder. Men Emelie har inte tänkt på att tjejen på bilden kanske är anställd i verkstaden. Och Emelie har definitivt inte tänkt på att den rosa verktygsvagnen förmodligen tillhör tjejen på bilden.