onsdag 26 januari 2011

En flicka, två ansikten.

Titta på flickan på bilden. Hur skulle du beskriva henne?

Titta på hennes sökande blick, förväntansfulla min och på hur hon dreglar lite. Jag tycker hon ser lite oskyldigt nyfiken ut. På hugget. Engagerad. Vad tänker hon på? Vad vill hon? Det är frågor som är svåra att besvara...

...om det inte vore så att bilden vore beskuren från ett original som placerar henne i ett sammanhang. Titta på hela bilden.

Titta på hennes galna blick, hänsynslösa min och på hur hon dreglar lite. Jag tycker hon ser farlig och blodtörstig ut. På hugget. Engagerad. Vad tänker hon på? Vad vill hon? Det är frågor som är svåra att besvara...

Det enda jag har att gå på utöver bilden är hennes pappa som kommenterade: "Long story short, my daughter won."

Vid närmare inspektion undrar jag varför gungan har lossnat. Är det flickan som ryckt loss den? Har hon använt den för att slå ihjäl fågeln? Och om jag går och lägger mig nu, kommer hon komma och slå ihjäl mig också? Jag hoppas inte det.