tisdag 25 januari 2011

Hälsning på kretskortet

"Man blir bara glad när de gör så här" säger Lars. Han har precis skruvat isär en pryl vi har på jobbet och blottat kretskortet.

Jag blir också glad. Jag ska ha en trevlig dag, det har jag bestämt mig för. Det där ansiktet gör mig dock liiiiiiite orolig. Är utropet ironiskt? Typ "Lycka till med att koppla in något i mig ;)".

Jag funderar på vad jag skulle skriva för meddelande om jag gjorde ett eget kretskort. Lite som de där inplastade meddelandena man lämnade i vattenbehållaren i toalettstolen. Jag har hjärnsläpp så jag kan inte komma på vad det heter, men den där delen som spolknappen sitter på, där vattnet som man ska spola med samlas upp.

Det går ju att lyfta på locket till den där vattenbehållaren på rätt många toalettmodeller. Det kanske bara är jag som lämnar meddelanden där, men jag gör det mest för att jag önskar att jag en gång när jag öppnar locket hittar ett eget hemligt meddelande. Det skulle vara hur coolt som helst.

Jag borde göra mer sånt.