söndag 30 januari 2011

I min kortvågsradio hör jag endast brus

Var kommer du att vara när den oundvikliga zombieapokalypsen är här? Jag trodde jag visste, men på senaste tiden har jag börjat tveka.

Möta vintern med värme. Kämpa sida vid sida. Portaler och basebollträn. Förklara känslor med ekvationer. Jag trodde du förstod. Jag trodde det var din röst jag skulle höra över kortvågsradion. Men jag hör endast brus. Var är du?

Jag har inte blivit biten. Jag har inte ändrats. Twinkies, cardio, double-tap. Du vet att jag är samma person. Du är inte en av dem. Du kan reglerna lika bra som jag. Vi skrev dem tillsammans.

Att gömma sig var aldrig din grej. Du är värd mer än att bara bita ihop och härda ut. MAN THE FUCK UP. Sup, slåss och härja. Allt är bättre än det här. Värmen kommer, allt blir lättare. Det är viktigt för dig. Men ingenting jämfört med värmen som brinner inom dig. Ingenting jämfört med värmen du kan skapa tillsammans med andra.

Kommer du ihåg när vi överlevde mot alla odds? När du räddade mig i sista sekund? När du sprang omkring och skrek i panik och jag kom till undsättning? Det var dumt. Korkat. Vi borde varit mer försiktiga. Vi borde planerat mer. Då hade det aldrig hänt. Samtidigt var det underbart.

Känslan när oro, stress och panik byts mot lättnad och lugn. Känslan av att veta att det finns någon där ute som skriker på mig när jag gör fel. Som räddar mig när jag är i fara. Bästa känslan.

Möter vintern utan värme. Kämpar ensam. Portaler och basebollträn. Förklarar känslor med ekvationer. Jag förstår inte. Jag lyssnar efter din röst på kortvågsradion. Hör endast brus. Twinkies, card, double-tap. Det känns inte likadant när du inte är med. Du skrev reglerna med mig.

Besöker samma ställen. Försöker överleva mot alla odds. Tar stryk, så mycket stryk. Ingen räddar mig i sista sekund. Känslan av oro, stress och panik består. Jag klarar mig. Jag härdar ut. Men jag är värd mer än så. Vi är värda mer än så.

Av alla dumma saker vi har gjort är nog det här det mest korkade. Vi har allt att vinna. Världen. Den stora kalla världen där ute. Den är inte så skrämmande som man skulle kunna tro. Det är en värld full av möjligheter. Full av äventyr. Full av upplevelser som blir tusen gånger mer fantastiska och magiska om de delas med någon.

Möta världen med värme. Kämpa sida vid sida. Portaler och basebollträn. Förklara känslor med ekvationer. Min kortvågsradio är på. Övervinn bruset. Låt mig höra din röst.