torsdag 20 januari 2011

[Sova hos Lars] Jag väljer glädje…

Lars frågade om jag ville sova hos honom. Javisst, tänkte jag.

Han har en luftmadrass med en elektrisk pump som låter som en dammsugare i en torktumlare. Jag somnar medan luftmadrassen sakta töms på luft. Jag bottnar för att jag ligger olämpligt. Gör mitt bästa för att ändra ställning så att jag ska täcka så stor area som möjligt.

Vaknar av att jag ligger på golvet i alla fall. Uppdaterar min facebook:
Tar täckte och kudde och börjar röra mig mot soffan. "Vill du sova här?" frågar Lars. "Vi kan sova skavfötters."

Lars har nyligen köpt en ny 160 cm säng. Jag vill inte vara i vägen så jag lägger mig på kanten. Jag rör mig inte så mycket när jag sover så det är inget problem. Efter att ha legat direkt på golvet känns sängen fantastiskt skön. Uppdaterar min facebook:
Jag somnar nästan direkt och drömmer en bisarr dröm där Lars sparkar mig i ansiktet. Väcks av mobillarmet.

"Har du sovit gott?" undrar Lars. Det har jag.

"Jag tror att jag råkade sparka dig i ansiktet i natt" fortsätter han "jag trodde det var väggen jag sparkade mot, men så flyttade sig väggen."

Så då var det ingen dröm ändå. Jag väljer glädje.