fredag 18 februari 2011

Lappar på ICA S:t Eriksplan

På ICA S:t Eriksplan tycker personalen upp att sätta upp informativa lappar. Eller så tycker de om att sätta upp lappar för att jävlas, jag kan inte riktigt bestämma mig.

Albertbloggen presenterar Bevis nr 1.
OBS! Fönster, inte dörr...
OBS! Fönster, inte dörr...
Den här lappen är helt sann — den sitter på ett fönster och inte på en dörr — men jag tycker att den är dryg. Antingen ser man inte fönsterrutan alls, i vilket fall vilken lapp uppsatt på rutan hade hjälpt, eller så gör man det och tror att det är en dörr?

Även om det hade varit en dörr så väntar man väl på att den ska öppnas innan man försöker gå igenom den? Är folk i Vasastan verkligen så stressade?

Över till Bevis nr 2.
VED finns i kassan
VED FINNS I KASSAN
Här känns det bara som att de jävlas. Okej, det finns säkert ved i kassan också, men jag vet minst ett annat ställe där de har ved: bakom skylten där det står att ved finns i kassan. Tror de verkligen att vi inte kan se veden genom glasrutan? Hånar de mig?