torsdag 10 februari 2011

Jag satt i 20 minuter och...

Jag satt i 20 minuter intensivt stirrandes på skärmen. Kände mig illamående och hungrig på samma gång. Magen skrek efter mat, mitt huvud lite snurrigt av näringsbrist.

Jag satt i 20 minuter och irriterade mig på att det luktade mat, att jag inte hade någon mat i närheten utan att den stod ute i köket. Skulle bara fixa en grej, kolla ett YouTube-klipp, läsa en artikel. Sen skulle jag kunna hämta min mat.

Jag satt i 20 minuter och sen slet jag blicken från skärmen. Bredvid mig. Inte mer än 5 cm från mina händer, stod min mat. Maten som jag suktat efter, maten vars doft jag irriterat mig på. Jag tog en tugga. Maten hade hunnit kallna.

Nu har jag värmt maten igen och jag borde verkligen sluta skriva och börja äta. Annars finns det en risk att cykeln upprepar sig.