onsdag 23 september 2009

Upp med händerna!

Jag är lite förkyld. Det gör att jag nyser. Man kan knappt höra när mamma nyser. Hon låter som en liten katt. När pappa nyser hoppar alla bokhyllor till. Jag nyser också ganska bestämt. Men det är bara Ajla som hoppar till. Men hon hoppar till bara man tittar på henne konstigt.

Jag brukar också hoppa till. På jobbet. När Morgan smugit upp bakom mig och börjar skälla. Eller när han börjar slicka på min hand. På jobbet måste man vara noga med att ha händerna på skrivbordet när Morgan är där. Annars kanske man får sin hand slickad.

Jag vet inte varför jag hoppar till. Det är egentligen inte särskillt obehagligt. Tvärtom. Är nog mest att jag är ovan att någon kommer smygandes under bordet och börjar slicka på min hand. Undrar om jag skulle hoppa mindre om jag var mer van. Om jag skulle kunna bli avtrubbad.

Om jag försöker att svälja min nysning så det inte låter så mycket då låter jag som när mamma nyser. Det kanske är det hon gör. Hon försöker kanske dölja nysningen. Det borde hon inte. Hon borde släppa loss och nysa ordentligt. Det är skönt, men också lite skrämmande.