torsdag 18 februari 2010

Ingen slump att ondagen var helt sjukt bra!

Det är både fantastikt och läskigt hur mycket slump och tillfälligheter påverkar vårt liv. Men smärtan i min bak kan jag tyvärr varken skylla på slump eller tillfälligheter. Nej, smärtan i min bak är Antons fel.

Broöppning i Henriksdal klockan 22:30 i mitten på februari? Vad är oddsen? Hade jag valt en annan väg hade jag inte ens vetat om det, nu satt jag där i bilen och funderade.

Flera minusgrader utanför bilen, skön kupévärme inuti. En taxi i filen brevid hade en reklamskylt för The Liffey, vi tittade på den och sken upp båda två.

Jag har upptäckt en bugg med Toyotas gasreglage. Den verkar hänga sig om någon bra låt går igång på radion.

Jag var helt sjukt speedad igår. Gick upp klockan 05:00 och åt spaghetti med köttfärssås, vid 11:15 åt jag spaghetti med köttfärssås och sen vid 14:34 så åt jag spaghetti med köttfärssås.

Jag hade en videkonversation med Marie. Hon skulle spela upp något ljud så att de andra kunde höra så hon kopplade in sina högtalare. Efter lite pillande hörde jag blupp-Blupp-BLUPP-ljudet av att hon höjde volymen. Jag höll andan och väntade på min chans att göra mig hörd.

När ljudet var som högst och Ajla såg ut att vara helt upptagen med något annat (jag kunde se henne via webkameran) så tog jag chansen. "HALLÅ DÄR!" sa jag så starkt och lågt jag bara kunde. Ajla hoppade till så att hon nästan trillade av stolen. VICTORY!

Vi spelade squash med en studs och Anton vann. Han servar mycket bättre än jag så jag förlorade många bollar för att hans servar var svåra att returnera. Och så förlorade jag många bollar för att hans returer på mina dåliga servar var svåra att returnera. Dessutom så sköt jag bollarna för högt för ofta... kort sagt: jag förlorade för att Anton spelade bättre. Men det var hyffsat jämt och riktigt roligt. AND I SHALL HAVE MY VENGENCE, IN THIS GAME OR THE NEXT!

Skär kycklingfilé i bitar, lägg i bunke, krydda med paprikapulver, honung, soya, salt, peppar, olivolja, cayenpeppar och spiskummin. Stek i smör. Lägg i långpanna tillsammans med strimlad paprika. Höll över sås gjord på grädde, curry, vitlök, mango chutney och sambal. In i ugnen på 150 grader i 20 minuter. Servera med ris. Smaklig måltid.

Jag körde ikapp några bilar vid Alvik och var tvungen att sakta ner över 100 km/h så jag nästan kravlade fram. Hamnade bakom två plogbilar samtidigt som Blurs Song 2 gick igång på radion. Jag var fast. Sen gick Nickelback igång och min tanke for iväg tillsammans med texten... "Gotta meet the honey with the million dollar body..."

Städade i hallen. Den har sett förjävlig ut, verkligen. Pinky kom förbi. Hon öppnade dörren med mobil i hand mitt i ett sms, tittade upp och såg genuint förvånad ut. Hade hon verkligen kommit rätt?

När vi var på ICA och skulle betala gick brandlarmet. Tjejen i kassan såg förvånad ut och en röst sa att vi skulle utrymma och undvika att använda hissarna. Jag visste inte ens att de hade några hissar eftersom hela byggnaden är i ett plan... vi gick oavsett ut. Där ute luktade det rök, men det var nog bara för att det var folk som rökte.

När vi gick in igen hade en snäll anställd börjat packa våra varor. Han packade alla tunga varor i ena kassen och alla lätta varor i den andra. Kassörskan undrade vart vi hade tagit vägen, jag sa att vi hade utrymt men lugnade henne genom att förklara att vi varit noga med att undvika hissarna!

Trots röklukten visade det sig att det var falsklarm.

Jag strechade inte efter squashen, för jag har hört att det är fegt, och så glömde jag, men nu har jag träningsverk nästan överallt (främst i skinkorna dock). Får se om det blir någon streching nästa vecka.

Emme kommer hem om en vecka. Hon skickade en bild för att visa hur glad hon är att hon får träffa mig snart. Hon verkar riktigt galet glad (se bild).

StarCraft 2-betan började också igår, tänka sig. Det ska bli roligt att se hur spelet artar sig. Det lilla jag har sett hittills verkar hur coolt som helst.