torsdag 22 juli 2010

Framme i New York

Nu är vi framme i New York. Resan, som gick via Bryssel, gick förvånadsvärt snabbt (vi kom till Newark cirka 45 minuter försenade) och vädret för tankarna till Die Hard 3.

Vi har checkat in i vår lilla svit på Algonquin och hälsat på hotellets katt, Matilda. Vi har promenerat upp mot Apple Store i sydöstra hörnet av Central Park. Jag och Stella gjorde vårt bästa för att se coola och världsvana ut, jag iklädd en tröja jag fick i födelsedagspresent.
På vägen dit passerade vi Rockefeller Center där en polis hjälpte några söta tjejer med att fotografera. De frågade honom om han inte ville possera med dem, men han sa att han inte kunde. En av tjejerna log extra mycket och tittade på honom med sina stora ögon. Då kunde han inte säga nej, hon fick låna hans hatt och han gjorde sitt bästa för att possera precis som tjejerna.

I Apple Store var det svalt och skönt och galet mycket folk. Pappa hade tänkt köpa en iPad, men det var så mycket kö att vi bestämde oss för att dra dit imorgobitti istället. Jag lyckades få tag på en ledig iPad och efter att jag uppdaterat min facebookstatus testade jag YouTube-appen. Lars tillhör nu den lilla utvalda grupp människor som spelat med i ett YouTube-klipp som visats på en iPad i Apple Store på Manhattan (och jag tillhör gruppen som filmat ett klipp som visats på en iPad i Apple Store på Manhattan). Grattis Lars!