söndag 17 april 2011

Birkakoma och StarCraft II

Idag var jag på Birka Pizzaria och åt dagenefterpizza. Varför ska man äta just där?

Pizzorna är stora, tunna och goda. Hur stora? Vi var tvungna att vika pizzorna för att vi skulle få plats att sitta vid samma bord. Notera Martins lite tomma blick. Det kan kännas precis så när man inser hur mycket mat man precis har köpt.

Min pizza var utsökt men frambringade vad jag vill kalla för ett Birkakoma ur vilket jag inte vaknade upp på hela två timmar. Nu, åtta timmar senare, känner jag mig fortfarande rätt mätt. Hur bra som helst.

På vägen till Birka uppdaterade jag min Facebook-status. Stella var snabb i sin replik.


Men varför dricka när man kan titta på StarCraft? Just nu sänds de sista åttondelsfinalerna i StarCraft II-turneringen TSL3. Match tre mellan svenska monstret NaNiwa och tyske GoOdy har varit kvällens hittills bästa.