onsdag 26 maj 2010

Västerländsk måltid i Shanghai

Jag älskar kinesisk mat och den kinesiska matkulturen. Jag tycker om att dela på maten och verkligen känna en gemenskap kring middagsbordet. Men inte alltid.

Därför tyckte jag att det var ganska skönt när vi hittade ett mysig mer västerländsk krog mitt i centrala Shanghai. Det var lite dyrare än det lunchställen vi hade ätit på tidigare, men det var också precis det avbrott från den kinesiska maten vi behövde för att kunna uppskatta den lokala maten ännu mer.

Jag ska inte babbla på så mycket om själva maten. Tänkte låta bilderna sköta snacket. Och ja, det var minst lika gott som det ser ut!



Jag kommer inte ihåg vad resturangen heter, men jag vet var den ligger och jag har hittat den på Google Earth. Det är huset där mitt i sjön. Bara att zooma ut om du behöver orientera dig. Smaklig måltid!