fredag 14 maj 2010

För er på en båt!

Vaknade och kände att min mage inte alls ville vara min vän. Lite synd eftersom det är fredag och det igårkväll kändes som att morgondagen skulle kunnat bli riktigt Kick Ass!

Tittade ut genom fönstret. "Sikt lika med noll" som Kenny Startighters Memorimatic skulle ha sagt. Jag gillar dimma. Gick fram och tryckte näsan mot de nytvättade fönstrena. Kunde knappt se ner till gatan nedanför. Mäktigt.

Nu sitter jag och lyssnar på Kick Ass-soundtracket på Spotify och känner att jag har värsta superhjältepotentialen. Fine, min mage är inte alls glad, men det får väl vara mitt kryptonit eller nått. Spela roll. Jag är fan grym!

Om du läser detta när du befinner dig på en båt, eller är på väg till en båt, eller ens tänker på båtar, så vill jag bara passa på att önska dig en superbåtfärd. Båtar äger. Du äger. Det kommer att bli hur kul som helst. Tre låtar att låta dig inspireras av:

1. I'm on a boat - The Lonely Island, T-pain
För den där grymma känslan av du faktiskt befinner dig på en båt.
2. Drunken Sailor
Lite senare, när fascinationen över att du befinner dig på en båt har släppt och ölen börjat flöda ska det sjungas till ordentligt. Vad är mer passande än Drunken Sailor?
3. Balladen om Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind - Cornelis Vreesvijk
När båten puttrar vidare i natten och du försöker ta dig tillbaka till hytten hörs du nynna denna sång.

Hälsa alla glada sjöfarare från mig!