lördag 12 december 2009

Tror jag är sjuk igen

Jag sitter och skakar. Som en koffeinjunkie eller någon som har abstinensbesvär, men jag tror att det är sömn jag har brist på och inte något preparat. Jag har lyssnat på samma 40 sekunder av Transformers Soundtracket sedan klockan ett i natt (från 1m05s och frammåt i klippet nedan).

Men sen kom tifen och Pinky hem. Pinky hade med sig mer ibumetin till mig och försvarets hudsalva för mina nariga läppar. Jag gillar henne. Efter bara 20 minuter så tyckte tifen att det räckte med Transformersmusik. Han är en sån partypooper (se klipp).

Men jag ska inte klaga. Jag sitter och skakar i soffan och de städar i köket/lagar frukost (hoppas jag iaf, det låter ifrån köket men det kanske bara är en avledningsmanöver?).

Det är ganska tydligt att jag håller på att bryta ihop, både fysiskt och psykiskt (EMELIE KOM TILLBAKA!). Jag hade halsfluss för två veckor sedan och sen blev jag dålig på den tolfte dagen (två dagar efter att min kåvepeninkur tog slut), men jag tänkte att det bara var en förkylning. I första vändan hade jag ont på högersidan och nu är det den vänstra som smärtar.

Min chef försökte övertyga mig om att penicillin är en styggelse som ser till att kroppen inte bygger upp några egna antikroppar så jag tänkte att om det var halsfluss igen så skulle jag bara lida igenom den. Men så började det göra mer ont, och så ännu mer ont. Så jag började äta ibumetin för att lindra smärtan, men nu kan jag inte ens öppna munnen. Det tar fysiskt emot att försöka öppna och känns som att min vänstra halsmandel ska slitas i stycken.

Jag har bokat tid hos farbror doktorn senare idag och förhoppningsvis får jag en diagnos och några jävligt starka mediciner som dödar allt det dumma. Jag vill absolut inte känna såhär. Det är förvirrande och jobbigt med allt som händer i alla fall, med Emelie som snart kommer tillbaka och annat som händer. Det blir inte bättre av att jag är fysiskt ynklig och inte kan ta hand om mig själv.

De städade och lagade frukost förresten. Färskpressad juice, färska frallor, ost, skinka, gurka, tomat och risgrynsgröt. Men jag kan inte öppna munnen tillräckligt för att få i mig annat än risgrynsgröt, och då måste jag använda en tesked istället för en matsked annars hamnar all gröt i ansiktet.