torsdag 3 december 2009

Roliga saker som hände igår

  • Farmor fyllde 90
  • Jag skrev ner beviset för att roten ur två är ett irrationellt tal på en servett på McDonalds, förhoppningsvis hittar någon den och blir glad.
  • Jag fick lära mig hur man ska göra och framförallt inte göra när man masserar, det viktigaste är att vara närvarande, helt närvarande.
    • Han som förklarade berättade att han fått en kvinna att komma genom att massera hennes fötter, det gäller bara att vara helt närvarande
    • Om en kvinna masserar sina bröst genom att dra handen 360 varv runt brösten varje morgon och kväll i en månad så försvinner inte bara alla knutor i brösten utan också menstruationen, efter det räcker det med att massera 100 varv morgon och kväll. Man blir av med PMS, slipper använda preventivmedel och så får man ta på sina bröst.
  • Jag fick lära mig hur människor som gått Sexabilityutbildning kramas. De kramas länge och verkligen känner den andra andas, mycket mysigt.
  • Jag fick se en pole dancer. Det såg mycket jobbigare än sexigt ut.
  • Jag fick mamma att lova att läsa min text om Gamla stan, ska bli intressant att läsa hennes kommentarer sen.
  • Jag åt saltinbakad entrecôte från Svartådalen med béarnaisesås, varm pepparrot och pommes Pont Neuf ~ 375 kr
  • Herrtoan på Teaterbaren hade röda plyschstolar, en salonsdörr till pissoaren och små prydligt ihopvikta vita handdukar att torka händerna på varefter man slängde de i en soptunna.
  • Vår kypare hette Anders Timell och är bror till Martin (som tydligen inte hade hjälpt till med inredningen)  är känd radiopratare.
  • Maja och Stella sjöng "Ja må hon leva" över Skype till farmor
  • En tjej på bussen sökte ögonkontakt med mig hela resan från Alphyddan till Slussen, varje gång jag gav efter log hon.
  • Alla mammas sexabilitykompisar tyckte att jag:
    • var lik min mamma
    • var lång och stilig
    • borde gå någon sexabilitykurs
  • Jag frågade mamma vad de där kurserna gick ut på, hon sa att det gick ut på att lära känna sin kropp, att våga ta det lugnt när man har sex och att vara närvarande. Jag gjorde mitt bästa för att se så oförstående som möjligt ut.
  • De hade en kramhörna, mysigt <3
  • och en pusstation med en myrtel (mistletoe)
  • Alexander hade utställning med sina Vaginarts, varje bild hade en text över som mamma sa var skriven av personen som var med på bilden. Jag råkade se att en text var skriven av en "Charlotte". Precis som alla andra texter hade den en Vaginartsbild under sig. Det var lite läskigt.
  • Farmor har fått färdtjänst, hon får också åka gratis med SL och får ha med sig en ledsagare som också åker gratis. När Sven hörde det frågade han om hon inte kunde åka med honom till jobbet (så han inte behöver betala för tunnelbanan). Pappa föreslog att hon kunde virka medan hon väntade på att Sven skulle jobba klart för dagen.