lördag 19 december 2009

Hemlagade snickers

Jag hittade ett recept på hemlagade snickers på bloggen Alltid gott med bulle efter maten. Jag tyckte att det lät både gott och spännande och gjorde en mental anteckning om att jag skulle lägga till snickers till årets julstök. Tidigare år har jag mest gjort gräddkola, åh, gräddkola, men i år tänkte jag förnya mig lite.

Så stod jag i affären idag och precis vid kassan hade de vanliga 57 grams snickers. De brukar kosta runt sex kronor styck på ICA, säkert det dubbla på Pressbyrån eller andra butiker där man betalar mer för tillgänglighet. Nu hade de något erbjudande om att man kunde få köpa fem för tio kronor. "Det är ju nästan gratis" tänkte jag och stoppade på mig fem stycken.

"Nästan gratis" vad betyder det egentligen? Det var ju en så bra deal så jag kunde inte riktigt motstå. Jag tog fem till och så fem till. 15 snickers, fyra kronors rabatt per snickers, i ett svep hade jag sparat 60 kronor, vilken deal!

När jag gick från affären kändes det ändå som att jag blivit lurad. Jag köpte bara 15 snickers. Jag borde ha slagit till och köpt ALLA snickers. Ja, det borde jag verkligen ha gjort. Jag gillar snickers och de är perfekta att ta framåt elvasnåret när det börjar kurra i magen. Tror inte att det blir några hemlagade snickers för mig i år. Går nog tillbaka till affären och köper mer riktigt snickers istället. Och jag som var så nyfiken på de hemlagade.