lördag 20 augusti 2011

[Gilla läget] Spelväder

Idag har det regnat. Det det är riktigt spelväder. I alla fall om man kan vara inne och spela.

Jag och Renen hade bestämt oss för att spela tennis i Karlbergsparken. Det tog regnet ingen hänsyn till. När vi kom fram var banan täckt i vatten och löv — jag antar att det är så helvetet ser ut i SJ:s ögon — men vi sopade undan så gott det gick och började spela.


Det här hade SJ aldrig klarat av!

Det gick inte så bra. Vår teknik var taskig, regnet gjorde bollarna tunga och råkade man träffa i en vattenpöl så stannade bollen helt. Efter en timme var vi genomblöta, irriterade på att vi slajdade runt på de hala löven och att planen var så värdelös, men rätt glada att vi förbättrat oss. Några timmar till (i bättre väder) så kan tennis nog bli en rätt bra träningsform.

Vi gick hem, torkade och startade StarCraft II.

Efter en första placement-match (som vi förlorade) blev vi placerade i Master League. Det kändes epic trots att vi inte hade någon aning om vad vi gjorde. Jag testade olika varianter av Blue Flame Helion-öppningar som alla misslyckades. Renen var minst lika vilsen i sitt försök att lära sig spela zerg.


Det viktigaste är att vi vann, men... alltså... kolla scoren!

Till slut gav jag upp mina försök att köra fancy pancy-taktiker och satsade på att bara bygga massor av spelets enklaste gubbar, Marines. Det gick över förväntan och vi vann två matcher övertygande. Sen mötte vi några som byggde Siegetanks och förlorade således direkt.

Vi är varken bra på tennis eller StarCraft II och båda spelsessionerna började lika trevande. Men det är roligt så vi kommer att spela mer och förmodligen bli bättre. Nu hoppas jag på lite mer StarCraft-väder så vi får en bra ursäkt att spela mer!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar