måndag 1 augusti 2011

[Inredning] Fight Club-soffan

Jag letar efter en soffa att ersätta den jag fått låna av pappa.

Det är inget fel på den jag har. Egentligen. Visst luktade den gammal källare och hade stora mögelfläckar, men det har jag fixat nu. Och så är den obekväm att sitta i. Det funkar om man sitter ergonomiskt korrekt, men det gör jag aldrig. Så jag vill skaffa en ny.

Jag satt och bläddrade i kataloger. På internet. Nästan maniskt. Jag var bara tvungen att hitta en soffa. Så mitt soffaproblem skulle vara löst. En soffa, sen slipper jag tänka på det något mer.

Då slog det mig. Jag känner igen det där sättet att tänka. Jag har hört det förut.

Så liksom. Vad betyder det? Spelar det någon roll att jag tänker precis likadant som killen i Fight Club? Och gör jag det oberoende av eller på grund av Fight Club? Jag vet inte. Och inte hjälper det mig med mitt soffaproblem heller.

För jag vill ju ha en soffa att slappa i.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar