tisdag 21 december 2010

Lunar Eclipse

"Kolla in det här om du har tråkigt" sa hon och skickade en länk till en livesändning av månförmörkelsen.

Det var bara två problem:

Det gick såååå långsamt. Inte jag-önskar-den-här-stunden-varade-för-evigt-långsamt utan snarare har-det-stannat?-jag-vet-inte-det-kanske-bara-går-såååå-långsamt-långsamt.

För det andra såg man ingenting. För det var ju på natten, så månen var en skärva som sen bara försvann, så det blev bara helt svart.
"Vad tittar du på?"
"MEN SER DU INTE VA COOLT?"


Det var årets längsta natt och det sammanföll med en total månförmörkelse. Det var över 500 år sen det hände sist. Bilden här ovan är ihopklippt från hela sekvensen, fotat med en mycket bättre kamera än den som sände live.

Om mörker är avsaknad av ljus och det här var natten med minst ljus var det väl kanske natten med mest ingenting antar jag. Så om någon frågar vad jag tittade på kan jag med gott samvete svara ingenting.

Jag vet inte riktigt hur det hjälper om man har tråkigt, men det är ju rolig att någon försöker bota ens eventuella tristess.