söndag 26 december 2010

[Film] Albert dansar till Barbie Girl

Det bästa med att ha en blogg som ingen läser är att ingen läser den. Det gör att jag kan skriva vad-som-helst. Ett sätt att lätta mitt hjärta helt enkelt.

Jag har rätt mycket på mitt hjärta just nu så här kommer en liten lista:
  1. Jag är förälskad i Last Leaf med OK Go jag blir superlycklig när jag hör den och vet inte vart jag ska ta vägen.
  2. Jag fick höra att jag är helt knäpp. Igen. Jag har börjat ta det som en komplimang av typen "han är knäpp men charmig" men vad vet jag, egentligen?
  3. Mina systrar är fantastiska. Att de ställer upp på mina idéer är lika knäppt som jag är, men att de gör det för min skull gör att jag tror de gillar mig.
  4. Jag har skickat några julhälsningar i helgen och jag blir lika glad för alla svar. Alla är så glada på och det smittar.
  5. Jag och Stella gjorde en uppföljare till "den pinsammaste filmen i YouTube:s historia", Maja sa att det var obehagligt för att jag är så lik mamma. Själv tycker jag att jag ser ut som en korsning mellan Jamie Lee Curtis karaktär  i True Lies och Dexter.
  6. Pinky måste ha gjort ett bra intryck på farmor, de har bara träffats en gång, förra julen. Farmor sa att "Flickan som var med på julafton var rar, kan du inte...". Jag visste inte vad jag skulle svara. Sen när jag kramade om henne viskade hon att jag skulle ge Pinky en ordentlig kram från henne.
  7. Pappa lagade lutfisk. Min farbror frågade om det var svårt, pappa sa: "Ja, det är svårt, först måste man torka fisken, sen ska den lutas". Farbror avbröt: "Jag menar det du gör? Är det svårt?" Pappa: "Jaha, nej, jag bara kör den i micron."
  8. Reklamen som säger att produkten ska ge "upp till 400 procent mer volym" tycks stämma.
  9. Jag trivs inte i kvinnorkläder, fast det beror kanske mest på att de inte var i min storlek. Stellas BH satt väldigt tight och gav mig röda märken.
  10. Maja och Jonatans lägenhet är hur schysst som helst. Speciellt köket. Till och med pappa var imponerad av induktionsspisen när jag förklarat hur den fungerade. Sen försökte han göra en béchamelsås i en aluminiumkastrull. 
  11. Jag blir lite kär i alla jag träffar. Jag vet inte vad det beror på, men det känns underbart.
  12. Nog skitsnack, kolla in "Den pinsammaste filmen i YouTube:s historia 2" nedan.

Här är Stellas och min julklapp till Elli. Hon ville se oss dansa och vi kunde inte göra annat än att lyda. Jag sa att dansen skulle bli voxpop-klassiker i finkläder och nu är jag nyfiken på vad hon kommer att tycka.

När jag och Stella spelat in första tagningen kändes det för knäppt för att visas upp, men efter att ha klippt ihop det blev det mycket roligare än jag hade kunnat ana. Det blir vår lilla julhälsning antar jag. Så, vi önskar er, från oss alla till er alla: En riktigt god jul!