onsdag 15 september 2010

Angående Pinkys hårfärg

Pinky har färgat sitt hår svart. Det är gulligt men mig lurar hon inte. Jag vet vad hon har för hårfärg egentligen. Det visar hon hela tiden. Som i morse till exempel:

Vi åkte genom södra länken som har sånna där elektroniska hastighetsskyltar som kan ändras om det är mycket trafik. Det gick det trögt vid uppfarten mot Gullmarsplan och hastigheten hade begränsats till 50 km/h.

"Där kostar det 50 kronor att åka" sa jag och pekade på skylten.
"Oj, gör det?" sa Pinky med stora ögon.

Vi rullade vidare och passerade snart en skylt till. Den visade visade 30 och ackompanjerades av blinkade gula varningslampor. Poletten trillade ner snabbt.

"Va dum du är!" utbrast hon varefter hon slog mig på axeln. Men det var det lätt värt.

Som sagt. Färgat hår eller inte. Mig lurar hon inte. Så ofta.