tisdag 14 juni 2011

[Dungeon Master] Kväll hos Renen

Det här är en bild på fönsterna till Renens lägenhet. Utifrån ser det riktigt tillfritzlat ut.

Det kanske är lite orättvist. Han har en fin uteplats där jag ställt min cykel, men det är tydligt att solljus inte är Renens bästa vän. Inne är det heeeelt annorlunda.



Jag kom på besök mitt i första avsnittet av briljanta Breaking Bad, vilket påminde mig om att jag måste fortsätta titta på den serien. Men så är det alltid hos Renen. Jag kommer alltid på besök mitt i någonting, oavsett när jag kommer förbi.

Och visst. Det släpps inte in något solljus, men det betyder inte att det är mörkt och tråkigt. Tvärtom blir jag nästan alltid inbjuden till någon fantastisk värld där hjältar samlas för att besegra alltifrån drakar till rymdarméer.

Just nu sitter vi och är sådär osociala i samma rum som bara två personer med varsin dator kan vara. Renen springer omkring som en blå pilbågsbärande varelse, som hämtad ur Avatar, i en stor skog där han jagar jätteugglor. Själv ligger jag i soffan och, ja, ehh, dokumenterar? Det är najs oavsett, fast jag borde fixa mat.

Afk.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar