torsdag 16 juni 2011

[Promenad] Trasdockorna i Handen

I industriområdet där vi har vårt kontor finns det en dagligverksamhet för sådana som inte riktigt kan jobba på vanliga arbeten.

Jag stöter på dem nästan varje gång jag ska gå någonstans i området och jag har funderat på hur jag ska beskriva dem. Min första tanke var att de såg ut som att de var hämtade från något dataspel, typ The Witcher 2. Precis som dataspelskaraktärer rör de sig lite konstigt och tycks ha fått lite märkliga proportioner.

Men det är inte riktigt på pricken. Den förklaringen har känts lite fel. Idag kom jag tillslut på hur de är. De är som Trasdockorna.



Tillhör du min generation förstår du säkert vad jag menar. Trasdockorna är inte som alla andra, men det är inget fel på dem för det. Och så känns personerna från dagligverksamheten. De är lite trasiga och lite knasiga och de gör mig glada varje gång jag ser dem.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar