måndag 6 juni 2011

Grattis Sverige! (Och Erik och Fanny!)

Jag har haft samma dröm flera nätter i rad.

Jag vet hur den slutar. Alltid samma slut. Det är början som är ett mysterium. Hur hamnade jag där? Och varför? Drömmen blir svårare och svårare att ignorera. Den har börjat spilla över i verkligheten. Den tar mer och mer av min uppmärksamhet. Det känns underbart. High Five!

Men idag är det födelsedagar. Dels Sveriges som jag inte bryr mig så mycket om. Såg att det cirkulerade en 99-kronorssedel med texten "Inte helt hundra" på.


Jag kommer inte ihåg var jag såg bilden först, men några dagar senare fick jag den skickad till mig i form av ett kedjebrev. Jag hatar kedjebrev. I det här fallet var det från uttalade republikaner. Republikaner behöver inte göra sig lustiga över kungen. Det finns tillräckligt med argument mot monarki utan att behöva sjunka så lågt som att förlöjliga stackarn.

Men nog om Sverige. Jag har ju missat två mycket viktigare födelsedagar. Både Erik och Fanny fyllde år i helgen, vilket påminner mig om att det var alldeles för länge sen jag träffade dem. Det måste jag verkligen göra något åt... så fort jag klurat ut hur min dröm börjar.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar