onsdag 8 juni 2011

[Kundrelationer] Den här bion vill du inte störa på

Jag kommer ihåg när jag var på Royal i Malmö för att se Ang Lees något pratiga version av Hulken. Förtexterna var hur coola som helst men det var något märkligt med ljudet.

Det liksom bubblade i hela salongen. Först trodde jag att de hade installerat ett nytt ljudsystem som fick det att låta från alla håll samtidigt, men ganska snabbt insåg jag att det var prassel från hundratals godispåsar. Fascination blev irritation.

Nu är jag lite äldre och har lite mer tålamod. Men bara lite. Jag tycker fortfarande att man ska visa respekt när man är på bio. Att visa känslor, skratta, skrika, hoppa till, kippa efter andan, jubla eller applådera älskar jag. Det hör till bioupplevelsen. Men att störa genom att använda sin mobiltelefon är inte okej.

Därför blir jag glad av att se det här klippet som visas inför filmerna på en bio i Texas. Det känns som ett The Pirate Bay-igt sätt att hantera klagomål och jag kan inte låta bli att gilla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar