söndag 29 maj 2011

Idag är det mors dag

I år sammanfaller mors dag med avslutningen av EPIC WEEK. Det är inte någon slump, mamma är grym och det skulle inte kunna vara en EPIC WEEK utan henne.

När jag inledde EPIC WEEK undrade mamma med falsk ödmjukhet om hon skulle kunna platsa. Jag var tvungen att sätta henne på plats och utbilda henne på samma gång.

Mamma vet inte hur man använder uttrycket "fail", men hon vill så gärna. Därför försöker hon.

— Oj, va fejligt det här blev då, kan hon säga. Vilket får mig och Stella att skruva på oss obekvämt.

Det är fail att försöka böja fail. Men tillbaka till EPIC WEEK. Min syster Maja ringde mig i morse.

— Vet du vad som skulle vara en bra avslutning på EPIC WEEK? frågade hon.
— Det är ju mors dag, svarade jag, räcker inte det som avslutning?
— Visst behöver du en teve? fortsatte hon.

Det visade sig att hon hade en tokigt bra 40-tummare som behövde någonstans att bo. Jag ringde och väckte Renen som lät måttligt road när jag berättade att han skulle få hjälpa till att bära en teve från Hornstull Skanstull till S:t Eriksplan.

Min nya teve <3
Med teve fixat känns det kanske dags att runda av EPIC WEEK. Vad har hänt?

Måndag
Såg Fotbollens sista proläterer med Tina. Filmen var så bra att jag var uppspelt i flera dagar. Pappa säger att den kommer på teve så småningom. Jag ska påminna er då. Ni måste se den!

Tisdag
Skaffade linser som gör att jag ser ut som jag känner mig. Testade L.A. Noir.

Onsdag
Gjorde klart kopplingsschemat till mitt tiosiffriga och supernördiga kombinationslås (kommer berätta mer om det här senare). 

Torsdag
Flyttade till nya lägenheten! 

Fredag
Fick chans att testa The Witcher 2, riktigt roligt. 

Lördag
Såg på Champions League-final och träffade ett härligt gäng från Värmland, de har så otroligt charmig dialekt som jag har svårt att låta bli att härma. 

Söndag
Fick en teve och dessutom: mors dag.



När jag och Renen burit teve, ätit och kändes oss riktigt duktiga bestämde vi oss för att ta en promenad till Hornstull. På vägen dit mötte vi en Segway-trupp. Den såg fantastiskt fånig ut. Vi blev lite avundsjuka.



Västerbron hade någon virkat budskapet "För ett varmare Stockholm".



Renen tog sig tid att chilla lite.



Någon hade hängt upp ett hjärta och två gulliga figurer.



Och hängt upp några lås.



Jättenågra.



Utsikten från Västerbron var som den brukar. Helt magisk.



Ett perfekt sätt att runda av EPIC WEEK helt enkelt. Och mamma, grattis på mors dag förresten!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar