torsdag 26 maj 2011

Utsikten från mitt fönster



Någon har som sagt planterat ett träd precis utanför mitt fönster, det gör att det känns som att jag har blommor i lägenheten, men jag slipper ha dåligt samvete för att jag kommer att döda dem.



Pappa sa att jag skulle hänga upp en såndär liten boll som fåglar äter av till vintern.

— Då kommer du aldrig att känna dig ensam, sa han med en ton som fick det att kännas tragiskt snarare än fint.

Lars hjälpte mig att flytta alla mina saker. De fick plats i hans pyttelilla bil, vilket får mig att tro att hans bil antingen är större än den verkar, eller att jag har mindre saker än jag trodde. Det är förmodligen en kombination.



Sen kom Renen förbi, konstaterade att allt såg schyst ut och att det liksom inte fanns så mycket att göra förutom att packa upp.

Nu har jag varit och handlat det absolut nödvändigaste, toalettpapper, och gått igenom vad för köksgrejer jag äger. Jag kan konstatera att jag har fler meningslösa saker än jag trodde och färre av de verkligt nödvändiga. Som om personen som är ansvarig för att torka rent luren i telefonautomater hade fått packa ner mina grejer.

Jag har:
  • tre bakformar
  • sex koppar
  • en koka-ägg-i-micron-grej (har dock ingen micro)
  • en måttsats
  • en mäta-hur-mycket-pasta-man-behöver-pryl
  • en ugnssäker form
  • två vinglas
  • två skärbrädor
  • ett underlägg
  • en stekspade
Jag saknar:
  • Tallrikar (alla sorter, djupa, platta - jag har inget), dricksglas, bestick, stekpanna, kastrull och knivar (fast jag är rätt säker på att jag har två knivar som jag glömt packa ner bara).
Blir nog till att åka en akut-runda till IKEA och hämta upp det viktigaste i morgon. Nu ska jag försöka hitta mina sängkläder och min kudde så jag kan gå och lägga mig.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar