onsdag 17 augusti 2011

I got my bitch some pants - bitches love pants

Jag var hos veterinären igår (det är ingen fara med mig, tackar som frågar) och tittade på när katten Smulan fick sin tandsten borttagen.

Sköterskan som utförde ingreppet hade jobbat där i 25 år. Hon var van vid hussar och mattar som är mer oroliga än sina husdjur och i en halvtimme var hon universums lugna medelpunkt.

Trots det var det lite obehagligt att se Smulan kämpa för att hålla sig vaken medan det lugnande medlet började verka. Men allt gick bra och jag fick klappa hennes tunga som var alldeles taggig (för att kunna kamma pälsen?).

På väg ut fick jag syn på ett par hundbyxor.


Bitches love pants

Jag kan ingenting om hundbyxor så jag jag skrattade lite åt den absurda bilden — allvarligt, titta på bilden! — och idén att hundar skulle behöva byxor överhuvudtaget, plockade ner paketet från väggen och tittade på baksidan.


For bitches of all breeds

Texten på baksidan är en av de bästa* baksidetexterna jag har läst.
"These knickers constitute a perfect protection for bitches of all breeds. During the heat, the bitch and also the home interior is better protected. These knickers fit ideally and present no nuisance to the bitch."
Helt underbart! Varför skriver inte Libresse sådana här baksidetexter? (Eller gör de kanske det, jag har aldrig läst?)

I mitt huvud översatte jag texten ungefär till det här:
"De här underbyxorna utgör ett perfekt skydd för satkärringar av alla sorter. Både satkärringen och hemmet är bättre skyddat i hettan. Underbyxorna passar idealt och utgör inget besvär för satkärringen."
Jag var tvungen att vända tillbaka till framsidan och fundera på om jag verkligen trodde på att de passar idealt och inte utgör något besvär för satkärringen.


Senaste hundbyxmodet?

Jag antar att passform har mer med funktion än utseende att göra. För mig skulle det där nog kännas som att vara klädd i farmors underbyxor. Men bitchen ser helt obesvärad ut, så det är alltid något.

 *Jag inser att jag tycker att det är roligt för att jag normalt översätter "bitch" till satkärring/slyna snarare än tik, men även med den insikten blir den där baksidetexten fantatiskt roligt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar