tisdag 16 augusti 2011

[Användbart] Hipster Ipsum

Har du någonsin suttit och layoutat och tänkt att Lorem Ipsum bara känns för "been there, done that"?

Ärligt talat, det är ju rätt "gjort" vid det här laget. Men misströsta icke, nu finns Hipster Ipsum (som typ slutade vara coolt redan innan jag berättade om det, men det är ju inte mitt fel att du är lite efter). Det här är inget jag är i behov av, jag har ju redan gått igenom min hipsterfas.
För er andra kan jag berätta att Hipster Ipsum genererar platshållartext specialanpassad för brunchätande, typsnittsälskande och mixbandslyssnande hipsters. Instruktionerna är enkla om du typ skulle behöva lite text till din hemsida eller whatever.
Välj hur många stycken text du behöver, om den ska vara kryddad med latin eller om du kör ren hipstersvada och sen är det bara att trycka på den magiska Beer me-knappen för att få din text. Typ.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar