torsdag 28 april 2011

Det gjorde Pinky så lycklig

Pinky ringde mig och lät fantastiskt lycklig.

"Jag mår bättre" sa hon med en ton som jag kände igen men inte kunde placera.

"Du låter f—" sa jag och försökte säga "full" när samtalet bröts. Det var nog tur för det är inte en så trevlig sak att säga till någon som inte har druckit.

Pinky ringde upp igen och jag började om.

"Jo, jag sa att du lät alldeles h—". Den här gången försökte jag säga "hög" men återigen bröts samtalet. Det kändes som att min mobil försökte hindra mig från att säga något dumt.

Då insåg jag var jag kände igen den där tonen. Jag hade hört den en gång tidigare.

När Stella blivit påkörd av en bil, fått knät opererat och låg i sjuksängen. Då ringde jag henne och frågade hur hon mådde, om det gjorde ont. Hon sa att det hade gjort jätteont, men sen fick hon morfin "och det var haaaaarligt" (hon pratade bred skånska).

Det var precis så Pinky lät — som Stella låtit när hon beskrev hur det kändes att få morfin — den var bara ren lycka. Jag berättade för Pinky och hon förklarade att hon precis varit hos Martin och blivit masserad.

"Tja, morfin, endorfin. Båda slutar med orfin" sa hon och jag kunde känna hennes leende från andra sidan stan.

Min slutsats är att Martin är grym på att massera, vilket är bra eftersom han är utbildad till det och tar betalt för att massera folk. När jag tänker efter borde jag ringa honom innan han blir fullbokad.