fredag 8 april 2011

Vända frustration till något positivt

Pendeln paja och jag kände hur min blåsa sakta fylldes i takt med att mobilbatteriet tömdes och min frustration byggdes upp.

Nu är jag framme, mobilen på laddning, blåsan tömd och min frustration sjunker för varje tangentnedslag.

Istället för att bara sitta här och irritera mig tänker jag visa två grymma lösningar på dumma problem.

Det första problemet stötte jag på i Dublin. Av någon anledning saknade irländarna blandare i badrummen. De hade två kranar, en för varmt och en för kallt. Jag vet inte om det berodde på att jag alltid befann mig i en härlig Guiness-dimma, men jag kunde inte klura ut hur det var meningen att man skulle få vatten som inte antingen var iskallt eller kokhett.

Nu har någon kommit på en lösning i form av en petflaska som får agera blandare. WIN!


Det andra problemet är hur det är meningen att man ska ta sig ut från toaletten med nytvättade händer utan att besudla dem genom att ta tag i handtaget (som blivit besudlat av någon idiot som valt att inte tvätta sig). Återigen finns en lösning, den här gången i form av en tå-öppnare. Alla offentliga toaletter borde ha en!