torsdag 18 november 2010

En blogg som ger sommarkänsla

Jag läser en ny blogg. Den uppdaterar alldeles för sällan. Eller så är jag bara otålig. Men varje inlägg. Wow.

Varje inlägg får mig att tänka på en sommarvisa.

Varje inlägg gör att jag vill springa barfota på en sommaräng. Ut på en kohage grön med blommande blommor för att någon just tagit bort snön.

Längs bäcken med så mycket vatten att det hoppar och far. Under svalor som flyger bland myggor som svalorna tar.

Se nya löven på träden och småfågelbon här och där. Se himlen så vacker på kvällen för att den är alldeles skär.

Och andra små somriga ställen där vi kan få springa omkring. Så vi blir helt fulla av sommar och benen blir fulla av spring.

Så, precis så känns det. Efter varje inlägg. Varje gång. Och jag, jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag vill bara ha mer. Ett inlägg till. Nästa. Nyss. Nu. Tack.