söndag 30 augusti 2009

IB-elev med dryg nuna i DN

DN har publicerat en artikel om en Malmöelev som fått betyg i världsklass. Han heter Isak Sarak och har gått International Baccalaureate-programmet på Malmö Borgarskola där han fått högsta betyg. Det är imponerande, i min avgångsklass från samma skola fanns det också en 45:a, Peter Welinder.

Peter är med den här filmen jag gjorde om vår avslutning, det är han som tar sig i ansiktet och säger att han inte har någon känsel i ansiktet. Han ser inte lika dryg ut som Isak, men vi var nog rätt dryga vi också. När jag tittar på filmen och minns känns det lite som att det kanske inte alltid var just pluggandet som var poängen.

Jag håller förresten med Isak om att lärarna på Malmö Borgarskola är fantastiska. Helt sjukt bra faktiskt. Jag blir glad bara jag tänker på det.