onsdag 10 februari 2010

My horse is amazing!


Jag har spelat lite mer World of Warcraft. Här är min nya häst. Den är grym!

Blizzard har introducerat ett nytt system för att hitta grupper till femmannainstanser. Tidigare tog det ofta längre tid att hitta fyra andra att spela med som ville göra samma sak som du än det tog att göra själva uppdragen. Nu behöver jag bara trycka på en knapp, säga om jag vill vara tanka, hela eller göra skada och så letar spelet automatiskt upp medspelare till mig.

Det finurliga med det nya systemet är att spelarna kan hämtas från fler servrar än bara den jag spelar på. Det gör att det går snabbare att få en full grupp, men det gör också att man har ännu mindre koll på vilka man får spela med. Det gör att det kan uppstå en del märkliga konversationer.



När jag spelade tidigare var det ovanligt att folk gav varandra komplimanger. Jag vet inte om det är mentaliteten som ändrats eller om jag bara är ovanligt duktig... men alla är mycket trevligare än vad jag minns.



Nedan har jag lagt upp en bild på sistabossen i Uldaman, en instans det var superlänge sedan jag gjorde. Åh, minnen...


Sist men inte minst. Det är viktigt att prioritera rätt. Jag hittade följande kommentar på Warcrafts facebookprofil.