tisdag 7 februari 2012

Karma

Igår köpte jag en vetekudde som jag skickade till Tina vars lägenhet tydligen bara är 14 grader varm såhär års.

En av mina absoluta favoritsaker är random acts of kindness när det liksom händer bra saker som man inte förväntar sig och man dessutom inte känner något krav på motprestation. Att utföra en sån handling brukar fylla mig med så mycket glädje att det är märkligt att jag inte gör sånt oftare.

Så är jag på Statoil idag för att tanka elbilen när det kommer fram en kille och undrar om jag inte vill ha med mig två matkassar hem. De ska tydligen börja med en såndär "veckans matkasse" som man får hämta själv på Statoil (för att det är drygt att behöva vänta på hemleverens och man ändå måste besöka macken för att tanka om man har en bil som inte drivs uteslutande på el) så de bara delar ut sånna kassar till lite löst folk som råkar vara där (läs: till mig).



Jag tackar så mycket och tänker att jag precis fått två kassar med grönsaker, vilket vore grymt bra. Kommer hem och packar upp och inser att jag fått massa färsk nötfärs, kyckling- och laxfiléer. Hur bra är inte det?

Jag tror inte på karma, men hade jag gjort det hade det här nog passat in rätt bra. Men nu har jag inte tid att förklara hur glad jag är mer. Nu ska jag laga mat.


4 kommentarer :

  1. Menar du förresten att du snabbt fick karmisk respons?

    SvaraRadera
  2. Jag hittade denna bloggen efter att ha googlat "Lars Adaktussons frisyr", och blev glatt överraskad över den frukt som den sökningen bar. Kanonblogg! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ricard! Roligt att du gillar bloggen (och sjukt kul hur du hittade hit)

      Radera