torsdag 21 juli 2011

Hinderbanan bakom Karlbergs slott

Bakom Karlbergs slott finns det en hinderbana. Maja hittade den i måndags och bjöd med mig i tisdags. Nu har jag provat den tre gånger.

Första gången skulle vi bara "testa hindren". Det gick rätt bra, även om mest tid gick åt att få ner Stella från hinder hon lyckats ta sig upp på, men inte vågade ta sig ner ifrån. Både jag och Maja är dock bra på att motivera och dessutom hade vi gravitationen på vår sida.

Andra gången skulle jag köra på tid, men hade missbedömt hur trött jag blivit efter första gången. När jag kom i mål på 5m 35s var jag helt slutkörd. Eller ja, jag var helt slutkörd efter en tredjedel också och var flera gånger tvungen att stanna för att hämta andan (och spy blod? kände som det i alla fall).

Tredje gången var igår, då hade jag fått vila i över ett dygn. Jag gick i mål på 4m 49s, 46 sekunder snabbare än förra försöket. Det kändes bra, men jag tror att jag klara av att ta mig ner under fyra minuter bara på att besegra alla hinder på första försöket och inte stanna och hämta andan på vägen.

Mitt nästa delmål är således 4 minuter, i min fantasi hoppas jag att jag en dag ska kunna komma under 3 minuter, men jag vet inte hur rimligt det är.

Har hittat det här klippet med en kille som går igenom alla hinder. Hans personbästa (som jag hittat) är tydligen 3 minuter och 14 sekunder och han är ungefär stjärnstopp mycket bättre än jag på att ta sig förbi alla hinder, så jag har en del att jobba med.



Enligt den här pdf-filen var bästa tiden under 2010 års nordiska militärfemkamp 2:20.6 på hinderbanan. Det är helt bisarrt snabbt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar