fredag 5 juni 2009

Albertbloggen en månad gammal

Nu har det gått en månad sen jag skrev det första inlägget här på Albertbloggen. På den tiden har jag 631 personer tillsammans besökt sidan 867 gånger och sammanlagt tittat på över 2000 sidor. Jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt, men det är i alla fall så det är. På nedan är från Google Analytics och visar bland annat när jag har blivit besökt.

Det har varit roligt att prova på att blogga i en månad, så pass roligt att jag tror att jag kommer att fortsätta. Det kan säkert bli lite beroendeframkallande. Ruset jag känner när jag fått nys på någonting som ingen annan vet (eller har skrivit om) är helt fantastiskt och det känns bra att få plita ner det på bloggen så andra kan läsa. 

Jag vet inte riktigt vad jag har för ambition för bloggen. Jag provar mig fortfarande fram. En del saker fungerar bevisligen bättre än andra. Att kommentera nyheter på de stora svenska dagstidningarna ger ganska mycket trafik (i förhållande till vad jag får annars) men känns begränsande och ganska tråkigt. Att skriva om något ingen annan skrivit om ger en känsla av att jag bidrar med något, men om ingen läser det kanske det inte spelar någon roll. Att börja med att locka besökare och sedan se till att innehållet är intressant verkar inte heller så smart. Vi får se hur jag gör.

Oavsett vad som händer vill jag bara tacka alla ni som läst och framförallt ni som kommenterat på bloggen. Om någon vill ge feedback på inlägg som fungerar bra (eller dåligt) så vore jag jätteglad för det - det är bara att lämna en kommentar till inlägget du gillar (eller ogillar). Tack för en trevlig månad!

4 kommentarer :

  1. åh jag har försökt få till en sån där, men det funkar inte. det står en stor orange triangel med ett utropstecken i under statusfältet =( vad gör jag för fel?

    fin blogg !

    /maja

    SvaraRadera
  2. Okej. Jag antar att du har kommit så långt så att du har skapat ett analyticskonto för din blogg, sen ska du bara ta koden de föreslår och kopiera den.

    Gå in på din blogg.
    Välj anpassa (uppe till höger).
    Tryck på Layout.
    Tryck på Redigera HTML.
    Scrolla ner längst ner.
    Kopiera in koden från analytics mellan

    end outer-wrapper

    och

    body

    Tryck på Spara mall.

    Sen ska det bara vara att gå in på ditt analyticskonto och trycka på uppdatera eller något i den stilen, så ska det komma upp.

    SvaraRadera
  3. jag hade faktiskt klarat det! hade bra inte haft tålamog att vänta ett dygn!

    du, vad skrev du där i början av juni när du fick massor av besök? =)

    kram

    SvaraRadera
  4. http://albertbloggen.blogspot.com/2009/06/bruno-ager-eminem-pa-mtv-movie-awards.html

    Jag fick en massa träffar från folk som googlade. Antar att jag var en av de första som la upp filmen med en svensk rubrik.

    SvaraRadera