fredag 25 november 2011

Eldkastare på S:t Eriksplan

När jag skulle gå till tunnelbanan i morse stod några grabbar från gatukontoret och eldkastade på gatan.

Först tänkte jag att det var någon ny form av klottersanering, men sen förstod jag att de höll på att måla ett nytt övergångsställe (och blev lite, lite besviken). Jag önskar att jag hade vart snabbare med att plocka fram kameran och filma. Jag blev så förtrollad av eldkastaren att de nästan hade hunnit sluta flejma när jag började filma.



Metoden som användes påminde rätt mycket om hur de städade metroperrongerna i Amsterdam, fast tvärtom.



Det jag efterlyser nu är en battle royal, på liv och död, mellan Stockholms och Amsterdams gatukontor. Mano-a-mano. Eld mot vatten. Må bästa gatukontor vinna!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar