söndag 1 augusti 2010

Överraskning på morgonkvisten

"If I see ya tomarrow, I'll draw ya a map!" det var det sista Elisa sa till mig innan hon haltade tillbaka till sitt motellrum igår kväll.

Hon hade börjat vårt samtal med att berätta att Hudson River, som rinner bara några hundra meter härifrån, minsan var en fjord och inte vilken fjord som helst. "It's larger than any fjord in Sweden or Denmark or Norway!"

Hon gav mig också en sten. En sten som jag glömde utanför vårt rum när jag gick och la mig.

När jag vaknade imorse och stod följande precis utanför dörren.

Det är två koppar kaffe, stenen jag glömt utanför rummet, två lokala kartor som borde vara mycket lättare att följa än översiktskartan vi använder och en lapp med texten:

"Call me Elisa.
Safe home!
To 'Prince' Albert & Family"

Jag tycker att det är lite gulligt. Överraskande, men gulligt.

Vi får se vilken väg vi tar till Newark idag, kanske besöker vi Sleepy Hollow eller kanske The Rockefeller Estate, oavsett får jag uppdatera bloggen med allt crazy som hände innan jag träffade Elisa senare.