måndag 24 oktober 2011

Malins mörka hemligheter, del 1.

Malin har en ny mobil, en Samsung Galaxy SII, och jag är avundsjuk. Och rädd.

Jag frågade om jag fick låna den — för att kolla hur det gick för NaNiWa på BlizzCon — öppnade webbläsaren och möttes av följande bildsökning:
Anders Ekborg En Stilla Jul

— M-malin? frågade jag osäkert och höll upp mobilen så hon kunde se.
— Det var inte meningen att du skulle se det där, sa hon och rodnade.

Nu förstår jag lite varför hon gick från att tycka att dokumentären Bobby Fischer Against The World lät som världens tråkigaste film till "rätt intressant" efter att hon insett att Anders Ekborgs karaktär Freddie i Chess har Bobby Fischer som förlaga.

Det är tydligen något väldigt speciellt med Anders Ekborg som typ bara Malin förstår. Och det gör mig lite rädd.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar