torsdag 13 oktober 2011

Jag och Bill


Jag ser det här klippet på Bill Gates som hoppar över en kontorsstol och blir alldeles lycklig. Han gör det inte särskilt stiligt eller graciöst, men han gör det. Han gör det på ett lekfullt sätt med en glädje som smittar av sig.

Jag frågar mig hur han fick idén och varför han har behov av att visa upp det. Men så inser jag att jag redan vet svaret. Jag gör precis likadant. Det är den där frågan som bubblar upp i magen: Kan jag klara av att hoppa över/upp på den där grejen? Om man aldrig vågar testa sina gränser vet man aldrig var de går.

För mig är det sällan någon som hejar på, tvärtom brukar jag bli avrådd från att försöka, men det hindrar inte mig och det hindrar inte Bill Gates.

Nu ska jag gå och testa själv.

Edit: Till Alexander, över en liten kontorsstol (för säkerhets skull).



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar