söndag 25 oktober 2009

Syrrans prao

StellaMin syster Stella (se bild) var och praoade på min arbetsplats för någon vecka sedan. Nu har hon skrivit en skildring av upplevelsen på sin blogg som jag tycker att alla borde läsa!

Här är ett litet utdrag:
Mystiska dörrar
Efter frukosten går jag och Albert runt på Skyllermarks. Han visar mig vart olika saker ligger och vad olika personer gör. Plötsligt ser jag en stor järndörr.
”Vad finns där inne?” undrar jag och pekar på dörren.
”Inget!” svarar Albert snabbt
”Men vad då?”
”Inget sa jag ju.” svarar han lika snabbt igen
”Men kom igen nu, varför kan du inte säga vad som finns bakom dörren?”
”Prata inte om den. Fattar du? Rör inte den dörren.”
”Men vad då, vad är den stora grejen, egentligen?”
”Gå aldrig in där. Jag vill inte snacka mer om detta. Aldrig. Fattar du? Kom nu, vi går till Ajla” säger han och går iväg mot kontoret. Min oro över vad som pågår på Skyllermarks ökar sakta men säkert igen.
Inlägget är delvis tillspetsat och mycket underhållande. Men det som gör det extra roligt är texten lämnades in till hennes lärare som en rapport om hur det var att praoa på Skyllermarks. Hon fick MVG på inlämningen, så jag antar att lärarna tyckte att det var lika underhållande som jag.

Vad väntar du på? Klicka dig till Stellas blogg En hink med sand ("Kallt Kaffe" var upptaget, så det fick bli "En hink med sand" istället) och läs om hur vi har det på Skyllermarks!