torsdag 10 september 2009

Vimsiga människor kan ej motstå bananer

En del människor är vimsiga.

- Var ska vi äta lunch?
- Det spelar ingen roll, bara de har Coca-Cola. Jag är sugen på Cola.
- Okej, då kan vi dra till pizzerian.
- Mm.

Sju minuter senare, vid ett bord på pizzerian.

- Jag trodde du skulle ta Coca-Cola
- Ehh..
- Jag trodde det var därför vi gick hit
- Ja, ehh.. jag glömde.

Det visar sig att samma vimsighet som gör att människor köper Loka istället för Coca-Cola också får effekter när det gäller banankonsumtion.

- Är det någon som vill ha en banan?
- Nhe gah hrr prhes grgll.
- Vasaru?
- Nej, jag har precis gurglat. Det smakar konstigt i munnen.

30 sekunder senare. Den vimsiga gurlaren står med munnen full av banan.

- Jag trodde att du inte skulle ha någon banan.

Det som utspelades efter detta är tyvärr svårt att förmedla i text. Titta på bilden till höger för en representant från djurriket som gör ungefär samma sak. Föreställ dig någon som har en halv banan i munnen och blir upptäckt. Föreställ dig vidare att personen ser förvånad ut, som en hjort som stirrar in i lyktorna på en bil, och samtidigt försöker dölja det faktum att en halv banan ligger i munnen. Svaret jag fick var följande:

- Aowhha waaohwa wooha.

Det tycks vara så att den vimsighet som förhindrar vissa från att dricka Coca-Cola inte förhindrar samma personer från att äta banan, trots att mungurglande skulle förhindra njutning av det senare.

Och i och med det har jag förmedlat en mycket viktig kunskap. Om någon frågar: ”Vad har du lärt dig idag?” Så kan du stolt svara: ”Vimsiga människor kan ej motstå bananer!” Det lär väcka intresse och gör dig säkerligen mycket populär.