torsdag 22 december 2011

Om att måla

Det är märkligt hur tanken kan vandra iväg på egen hand ibland.

Jag har gått och tänkt på att måla de senaste veckorna. Dels vore det najs att få lite mer iordningfixat i lägenheten, men det är inte bara det. Det är något frigörande med att måla.

Det ger mig möjlighet att skapa något där bara min kreativitet och min skicklighet sätter gränserna. Det ger mig också möjligheten att täcka över allt med någon grundfärg och börja om från början om jag vill det.



Sen finns det massa andra saker, praktiska saker, som jag borde tänka på. Hur ska jag täcka över mina möbler? Hur ska jag skydda golvet? Jag skulle behöva plasta in hela lägenheten så jag bara kan gå all out — för det är uppenbarligen så det kommer bli i alla fall.

Jag vill inte riskera att måla in mig i något hörn. Jag vill kunna stå där i mitten, täckt i färg från topp till tå, med världens största Heath Ledger-leende och tänka "Ja, det är faktiskt färg överallt och det är helt awesome!"

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar