torsdag 3 juni 2010

Jag har hittat min cykel på Google Maps

Min cykel som jag tog hem igår har de senaste två månaderna stått vid Slussen. Det är en ganska bra plats att ställa cykeln på, av flera anledningar.
  • Det är hyfsat centralt.
  • Sjöutsikt
  • Nära till The Liffey (så jag har kunnat titta till cykeln en gång i veckan och se till så att den mår bra)
  • Mycket folk som rör sig i närheten (vilket jag antar minskar risken för att cykeln blir snodd)
  • Ett bra ställe om man vill se hur stöldbegärlig ens cykel är. Min cykel är uppenbarligen inte så het på andrahandsmarknaden, eftersom den står kvar.
  • Den täcks snabbt av smuts och damm, vilket jag hoppas skyddar färgen under från väder och vind.
För att visa exakt var cykeln har bott gick jag in på Google Maps. Jag tänkte att jag skulle kunna sätta ut en liten kartnål där jag cykeln stått, men när jag tittade på Street View insåg jag att man faktiskt till och med kan se cykeln. Kanske är det så att ni måste öppna kartan i ett nytt fönster för att kunna se ordentligt (eller bara scrolla med mushjulet för att zooma in). Min cykel är den blå Mountain Biken.


Kolla på kartan STÖRRE så du kan se min cykel ordentligt